Harrasteliikuntaryhmät

Ilmoittautuminen harrasteryhmiin alkaa 1.8.2023. Ilmoittautuminen tapahtuu seuran nettisivujen kautta. Voit ilmoittatua mukaan myös kesken kauden!

Syyskausi: viikot 36-48. Syyslomaviikolla (vk 42) ei ole harrasteryhmiä.

Kevätkausi: viikot 2-14. Talvilomaviikolla (vk 10) ei ole harrasteryhmiä.

Harrasteliikuntaryhmissä voit käydä maksutta kokeilemassa kaksi kertaa. Ilmoittauduthan mukaan toimintaan, vaikka tulisit vasta kokeilukerralle.

Varusteiksi tarvitset liikuntaan soveltuvat vaatteet ja juomapullon. Liikkareissa ja voimistelussa liikutaan paljainjaloin tai tossut jalassa.

Sammalselän koulun osoite: Opintie 1, 77600 Suonenjoki. Ovikoodin saat ohjaajalta.

Aikuinen-lapsi (1-3 v.) (synt. 2023-2020)

Aikuinen-lapsi (1-3 v.) alkaa kaudelle 2023-2024 viikolla 36. Ryhmässä liikutaan yhdessä tehden lapsen kanssa. Tunnilla keskitytään lapsen liikkumiseen, mutta joka kerralla luvataan lämmin olo myös aikuiselle. Aikuiselta vaaditaan heittäytymistä lapsen maailmaan. Opettelemme perusliikkeitä musiikin, leikkien ja pelien avulla, huomioiden lasten kehitystaso ja soveltaen kullekkin lapselle sopiva tapa toimia.

Aikuinen-lapsi ryhmä kokoontuu maanantaisin Sammalselän koulun liikuntasalissa klo 16.30-17.15. Ohjaajana toimii Mintti Lindsberg.

Liikuntaleikkikoulu 4 v. (synt. 2019)

Liikuntaleikkikoulu 4 vuotiaille alkaa kaudelle 2023-2024 viikolla 36. Lapsi voi osallistua ryhmään yksin tai yhdessä vanhemman kanssa oman mieltymyksen mukaan. Liikkareissa noin joka neljäs kerta on yhteiskerta oman aikuisen kanssa.

Liikuntaleikkikoulu on maanantaisin Sammalselän koulun liikuntasalissa klo 17.15-18. Ohjaajana toimii Mintti Lindsberg.

Liikuntaleikkikoulu 5-6 v. (synt. 2018-2017)

Liikuntaleikkikoulu 5-6 vuotiaille alkaa kaudelle 2023-2024 viikolla 36. Lapsi voi osallistua ryhmään yksin tai yhdessä vanhemman kanssa oman mieltymyksen mukaan. Liikkareissa noin joka neljäs kerta on yhteiskerta oman aikuisen kanssa.

Liikuntaleikkikoulu on maanantaisin Sammalselän koulun liikuntasalissa klo 18-18.45. Ohjaajana toimii Mintti Lindsberg.

1-3 lk Voimistelu ja akrobatia

1-3 luokkalaisten voimistelu- ja akrobatiaryhmä koostuu 7-10 vuotiaista voimistelijan aluista.

Ryhmä harjoittelee kerran viikossa Sammalselän koululla. Ryhmässä opetellaan erilaisia vartaloliikkeitä, tasapainoja, hyppyjä, akrobatiaa, voimistelusarjoja ja telineliikkeitä sekä tietysti venytellään ja leikitään. Tunneilla harjoitellaan liikkumaan musiikin mukana sekä ilmaisemaan sitä. Tunneilla kokeillaan myös erilaisia voimisteluvälineitä, kuten keilat, nauha ja pallo. Voimistelutunnit suunnitellaan pohjautuen Suomen Voimisteluliiton jumppakoulu-ohjelmaan. Harjoitukset kehittävät notkeutta, voimaa, koordinaatiokykyä, tasapainoa sekä kehonhallintaa.

Ryhmä sopii sekä aloittelijoille, että jonkin verran voimistelua harrastaneille. Tunneilla opitaan uusia taitoja ja voimistellaan monipuolisesti! Tervetuloa mukaan iloiseen ryhmään!

Kaudella 2023-2024 harjoittelee Sammalselän koululla tiistaisin klo 16.45-17.30. Ohjaajana Sanni Korhonen.

Voimistelu ja akrobatia yli 10-v.

Yli 10 vuotiaiden voimistelu- ja akrobatiaryhmä koostuu innokkaista voimistelijoista. Mikäli ryhmäkoko on alle 8 voimistelijaa, ryhmä yhdistyy 1.-3.lk voimistelijoiden kanssa.

Ryhmä harjoittelee kerran viikossa Sammalselän koululla. Ryhmässä opetellaan erilaisia vartaloliikkeitä, tasapainoja, hyppyjä, akrobatiaa, voimistelusarjoja, liikuvuutta ja telineliikkeitä. Tunneilla harjoitellaan liikkumaan musiikin mukana sekä ilmaisemaan sitä. Tunneilla harjoitellaan myös erilaisten voimisteluvälineiden, kuten keilojen, nauhan ja pallon parissa. Voimistelutunnit suunnitellaan pohjautuen Suomen Voimisteluliiton jumppakoulu-ohjelmaan. Harjoitukset kehittävät notkeutta, voimaa, koordinaatiokykyä, tasapainoa sekä kehonhallintaa.

Ryhmä sopii sekä aloittelijoille, että jonkin verran voimistelua harrastaneille. Tunneilla opitaan uusia taitoja ja voimistellaan monipuolisesti! Tervetuloa mukaan iloiseen ryhmään!

Kaudella 2023-2024 ryhmä harjoittelee Sammalselän koululla tiistaisin klo 16-16.45. Ohjaajana Sanni Korhonen.